Sunday, March 3, 2013

İçerik Yaratıcılığı ve Blogger Olmak



Daha evvel yazdığımız ‘Geleceğin En Popüler Meslekleri’ başlıklı yazımızda; geleceğin meslekleri arasında gösterilen mesleklerden birinin de “İçerik Yaratıcılığı” olduğunu belirtmiştik. Pekiyi içerik yaratıcılığı nedir, hiç düşündünüz mü?
Her ne kadar pek çok yerde yazılsa, çizilse ve konuşulsa da, konuyu Google amcaya sorduğumuzda, ilk birkaç sayfada çıkan sonuçlarda bir cevap bulamadık maalesef. Ve biz de, bu sıradan blogumuzda konuya dair birkaç kelam edelim dedik.
İçerik Yaratıcılığı Nedir?
İçerik yaratıcılığının en kısa tarifini “Bilgi Üretmek”, “Bilgi Üreticiliği” olarak verebileceğimizi düşündürdü bize okuduklarımız. Konuyu araştırmaya başladığımızda; bizim için önemli olan, internet ortamında İçerik Yaratıcılığı (dijital içerik üretimi) konusuna odaklanmıştık. Ancak, konunun bu noktaya indirgenebilecek kadar dar ve sığ olmadığını görmüş olduk araştırmalarımızda. Bu noktada konuyu daha iyi anlayabilmemizi sağlayan APPLE’in kurucusu Steve JOBS’un bir mülakatından alıntı yapmak istiyoruz.
Vermiş olduğu mülakatta, Apple’ın sözünü ettiği dönemdeki en büyük rakibi IBM’i anlatırken söyle diyordu Steve JOBS:
“Milyarlarca dolarlık IBM’in, temel hatası zaman zaman büyüyen her şirket gibi APPLE’da da görülen bir hataydı...

Bu şirketler iyice büyüdükten bir süre sonra, onları esas büyük yapan ‘içerik yaratıcıları’ndan yavaş yavaş arınmaya başlarlardı...

Çünkü şirket büyüdükten sonra, daha büyümesinin yolu, satış ve pazarlamadan geçiyordu...

Satış ve pazarlamada iyi olan elemanlar şirket içinde bir süre sonra yükselmeye başlıyorlardı...

Bu durum doğal görünüyordu, çünkü onlar gelir getiren elemanlardırlar...

Oysa satış ve pazarlamacıların bir temel eksiği vardır...

O da üretilen ürünle ilgili esasen hiçbir şey bilmezler...

Ürünün içeriğini, ne olduğunu, niye öyle olduğunu bilmezler, çünkü o içeriği onlar yaratmazlar...

Sadece satışını ve pazarlamasını yaparlar ve onu iyi yaptıkça dev şirketlerin tepe noktalarını ele geçirirler...

Bir süre sonra dev şirketlerde gerçek üreticiler yani içerik yaratanlar devre dışı kalırlar...

Şirketler gelir getiriyor gözüken satış ve pazarlama elemanlarının fiili egemenliği altına girer...

Bu durum IBM’in en büyük hatasıydı... Biz APPLE’da o zamanlar yarattığımız içerikle kendimizden kat kat büyük şirketi alt etmeyi başardık...”
Evet, Steve JOBS’un sözlerinden de anlaşıldığı üzere “İçerik Yaratıcılığı = Bilgi Üreticiliği”dir. Her ne kadar Steve JOBS, konunun şirketleri ilgilendiren yönünden bahsediyor olsa da, aynı şeyler biz bireyler için de geçerli değil midir? Çağımız için ‘Bilgi Çağı’ terimi kullanılmıyor mu? Elbette bilgi üretmekten bahsederken, Apple Firmasının ürettiği bilginin aynısını üretmekten bahsetmiyoruz. Bizi ilgilendiren, en basit şekliyle düşündüğümüzde, insanlara küçük de olsa bir değer katacak her hangi bir bilgiden bahsediyoruz. Hali hazırda var olan bilgiyi işleyerek bu güne kadar ortaya konmamış ya da yayınlanmamış bilgiyi üretip paylaşmaktan bahsediyoruz. Aslında blogculuk / bloggerlik dediğimiz olay da tam olarak böyle bir iş değil mi? Eskiden paylaşacak bilgisi olanlar kitap yazarlardı, şimdilerde ise blogculuk / bloggerlik yapıyor, blog yayınlıyorlar..
İşte dijital içerik üretimi olarak tarif edebileceğimiz bloggerlikten bahsettiğimiz bu noktada, konunun her geçen gün nasıl önem kazandığını örneklemesi açısından birkaç gün önce ulusal bir gazetenin ekinde yer alan habere aşağıda yer vermek istiyoruz.
“ Kotondan Blogger Yarışması.
Son dönemde markaların, bloggerler ya da sosyal medyada çok sayıda takipçisi olan kişilerle çalışmaları artarak devam ediyor. Koton da bugünlerde benzer bir çalışma içinde. “Koton Bloggerini arıyor” projesi kapsamında yapmanız gereken tek şey moda hakkında kaleme aldığınız blog yazılarını kotonblog @koton.com.tr adresine göndermek. 15 Mart’a kadar gönderdiğiniz yazılar, Vogue editörü Yaprak ARAS ve Koton Jürisi tarafından değerlendirilecek. Değerlendirme sonucunda finale kalan 10 kişinin yazıları ise Koton’un blogunda yayınlanarak oylamaya sunulacak. Birincinin ödülü ne mi? Koton’un resmi bloggeri seçilmek ve markanın sunduğu kişiye özel moda workshoplarına katılma hakkı.”
Evet, şayet sizin de her hangi bir konuda, insanlarla paylaşmak istediğiniz bilginiz varsa bize ulaşın. Bilgiyi yaymanın ve yayınlamanın çok kolaylaştığı ve ucuzladığı günümüzde, siz bilgiyi üretebiliyorsanız biz yayınlamayı ve yayınladığınız bu bilgiden de para kazanmayı öğretiyoruz. Günümüzde üretilen bilgiyi yayınlamak birkaç “tık”tan ibaret.. Yeter ki siz üretin..

“Eğer İşiniz başka hiçbir şeye zaman bırakmayacak kadar yoğunsa yanlış giden bir şeyler var demektir; sizinle yada işinizle ilgili.”
J. H. Boetcker

No comments:

Post a Comment